Roczna Szkoła Osteopatii Czaszkowo-Krzyżowej

Zdobądź zawód Terapeuty Czaszkowo-Krzyżowego i Dyplom Osteopaty Czaszkowo-Krzyżowego w jeden rok!

Szczegóły organizacyjne

6 modułów stacjonarnych (łącznie 234 h), każdy trwa 4 dni
platforma online RKO – materiały do pracy własnej GRATIS

Czas trwania:

✔  Edycja szkoły trwa od maja 2026 do kwietnia 2027

Miejsce:

Centrum Konferencyjno-Szkoleniowe NATURAtour, ul. Thomasa Edisona 2,
04-510 Warszawa

Terminy:

I moduł: 21–24 maja 2026
II moduł: 15–18 października 2026
III moduł: 12–15 listopada 2026
IV moduł: 10–13 grudnia 2026
V moduł: 21–24 stycznia 2027
VI moduł: 1–4 kwietnia 2027
Platforma online GRATIS

Cena:

Całość: 14 400 zł;
2400 zł za każdy moduł;
(zaliczka: 1200 zł)

Informacje o kursie:

Dla kogo?

Fizjoterapeutów
Lekarzy
Dentystów
Pielęgniarek i położnych
Ratowników medycznych
Masażystów i opiekunów medycznych
Studentów kierunków medycznych (wymagana znajomość anatomii i fizjologii)
Naturopatów
Logopedów
Psychologów i Psychiatrów
Osób spoza branży medycznej, które chcą zdobyć nowy zawód w 1 rok!
Wszystkich pasjonatów zdrowia ciała i umysłu, którzy chcą zgłębić wiedzę i umiejętności z zakresu osteopatii czaszkowo-krzyżowej – metody opartej na delikatnym, ale głęboko transformującym dotyku.

Dlaczego warto?

Uczysz się od praktyków z ogromnym doświadczeniem klinicznym
Pracujesz na realnych przypadkach
Poznajesz zarówno podejście biomechaniczne, jak i biodynamiczne
Wzmacniasz własne zasoby terapeutyczne i osobiste

Masz szansę zdobyć:

  • Dyplom Terapeuty Czaszkowo-Krzyżowego po ukończeniu szkoły (wszystkie VI modułów)
  • Dyplom Osteopaty Czaszkowo-Krzyżowego po zdaniu egzaminu państwowego
Czego się nauczysz?

Pracy z rytmami płynów i struktur czaszki oraz układu nerwowego
Rozpoznawania i uwalniania napięć tkanek, także emocjonalnych i psychosomatycznych
Technik pracy z kośćmi czaszki, oponami mózgowymi, stawami skroniowo-żuchwowymi i zatokami
Pracy z traumą, blizną, układem odpornościowym i emocjami
Pracy z ciałem w ujęciu embriologicznym, biodynamicznym i energetycznym
Regulacji układu autonomicznego i wspierania pacjenta na poziomie ciała i psychiki
Rozwoju własnej percepcji, czucia i obecności terapeutycznej

Dlaczego Roczna Szkoła z nami?

To nie jest kolejny kurs – to głęboka podróż przez anatomię, emocje i rytmy ludzkiego ciała.

Uczysz się od wykładowców, którzy łączą ogromną wiedzę z życzliwością, pokorą i niezwykłym czuciem terapeutycznym.

Zajęcia prowadzone są w atmosferze szacunku, uważności i autentycznego zaangażowania w Twój rozwój.

Jeśli szukasz czegoś więcej niż technik – miejsca, gdzie będziesz naprawdę widziany i gdzie Twoje czucie zostanie rozwinięte – ta szkoła jest dla Ciebie.

Kadra prowadząca:

Marcin Pochojka

Osteopata, fizjoterapeuta, autor książki „Widzieć inaczej”, założyciel Cranial Osteopathy School of Poland. Od 2008 roku pracuje z pacjentami, od 2011 specjalizuje się w osteopatii czaszkowo-krzyżowej. Rocznie spędza ponad 1000 h na sali wykładowej, łącznie przyjął ponad 35 000 pacjentów. Wykładowca akademicki, praktyk, pasjonat biodynamiki.

Karolina Talaga

Osteopatka, fizjoterapeutka, terapeutka psychosomatyczna. Założycielka HOLIS – Centrum Leczenia i Rehabilitacji. Łączy wiedzę z zakresu uroginekologii, psychosomatyki, anatomii, biodynamiki i neurologii. Specjalistka w pracy z pacjentami z trudnymi i wieloczynnikowymi przypadkami.

Szczegółowy program szkolenia:

del
MODUŁ I

Obejmuje 39 godzin lekcyjnych mieszczących się w czterech dniach szkoleniowych.

Dzień 1

Wprowadzenie:

  • przedstawienie celów na pierwszy moduł,
  • przedstawienie harmonogramu oraz higieny podczas pracy,
  • zapoznanie się z grupą
  • poznanie poszczególnych zainteresowań uczestników w aspekcie kursu

Sesja Praktyczna – Praktyczna sesja terapeutyczna prowadzona w celu uzyskania informacji dotyczących posiadanych już umiejętności palpacji i percepcji uczestników.

Historia i filozofia:

  • omówienie aspektów życia Andrew Tailora Still’a i początków Osteopatii, jej fundamentów i filozofii co pozwoli na zrozumienie kolejnych ewolucji w tej dziedzinie jakimi między innymi jest podejście Czaszkowe.

Rytmy w Osteopatii Czaszkowej oraz ich znaczenie:

w tym miejscu poznasz wartości diagnostyczne i terapeutyczne podczas pracy co pozwoli Ci płynnie odnajdować się podczas procesu terapii na kolejnych etapach kształcenia.

Znaczenie terapeuty w procesie:

z tego tematu dowiesz się jakie cechy są najważniejsze dla terapeuty w jego pracy tak aby proces terapeutyczny był maksymalnie korzystny dla Pacjenta i maksymalnie bezpieczny dla terapeuty.

Badanie człowieka:

przez zastosowanie punktów nasłuchu nauczysz się ogólnej oceny tkanek oraz panujących w nich restrykcji tak aby świadomie rozpoznać które z nich wymagają zaangażowania terapeutycznego w pierwszej kolejności.

Dzień 2

W tym jak i w kolejnych dniach poznasz pierwsze techniki terapeutyczne. Dowiesz się o możliwościach ich zastosowania, ponadto zapoznasz się ze wskazaniami dotyczącymi każdej z nich, a także nauczę Cię konkretnych chwytów potrzebnych do ich zastosowania.
Podczas trwania nauki różnych technik instruktor podejdzie do Ciebie podczas każdej nich aby wspólnie ustalić na której warstwie ciała ludzkiego się znajdujesz. Pozwoli Ci to na łatwiejsze uzyskanie potrzebnej orientacji wewnątrz ciała Pacjenta.

Techniki, które poznasz w ciągu drugiego dnia:

  • palpacja szwów czaszki oraz punktów kraniometrycznych dla zwiększenia późniejszej precyzji pracy,
  • uwalnianie okolicy podpotylicznej oraz restrykcji worka oponowego,
  • uwalnianie przejścia lędźwiowo – krzyżowego oraz stawów krzyżowo-biodrowych oraz restrykcji worka oponowego,
  • opona jako całość: globalne podejście do pracy z workiem oponowym

Dzień 3

  • uwalnianie okolicy/kości czołowej,
  • uwalnianie okolicy/kości ciemieniowej,
  • uwalnianie kości/kości klinowej w chrząstkozroście klinowo podstawnym,
  • uwalnianie okolicy/kości skroniowej

Dzień 4

  • uwalnianie okolicy stawów skroniowo – żuchwowych,
  • globalna sesja praktyczna: podczas tej sesji złożysz wszystkie elementy z kursu w jeden proces terapeutyczny tak aby płynnie przenieść go do swojego gabinetu,
  • sesja pytań i odpowiedzi; choć zazwyczaj pytania się rodzą dopiero w trakcie praktyki będziesz mieć czas na zadanie pytań i otrzymanie indywidualnych wskazówek co do własnej pracy przy użyciu Osteopatii Czaszkowo-Krzyżowej
MODUŁ II

Obejmuje 39 godzin lekcyjnych mieszczących się w czterech dniach szkoleniowych.

Dzień 1

  • Wprowadzenie – czym jest Zdrowie, jak pracować ze zdrowiem nie z chorobą, jak pracować ze zdrowiem na głębokim poziomie istoty człowieka?
  • Omówienie celów szkolenia.
  • Omówienie harmonogramu pracy na najbliższe dni.
  • Dyskusja – Czas w którym każdy z uczestników będzie mógł podzielić się własnymi wrażeniami wyniesionymi z pracy w gabinecie od ostatniego modułu.
  • Sesja praktyczna – sesja podczas której będziesz mieć moment na przypomnienie sobie zakresu pracy z pierwszego modułu oraz pogłębienie umiejętności a także zbalansujesz swój własny system tak aby był gotowy i otwarty na dalszą pracę w kolejnych etapach.
  • Centrum miednicy: Centrum emocji oraz dno miednicy to etap w którym poznasz kryjące się w tej okolicy emocje oraz struktury anatomiczne współzależne od tego obszaru. Poznasz techniki uwalniania oraz wskazania do ich zastosowania.
  • Centrum splotu słonecznego i przepona oddechowa: to etap w którym poznasz kryjące się w tej okolicy emocje oraz struktury anatomiczne współzależne od tego obszaru. Poznasz techniki uwalniania oraz wskazania do ich zastosowania.

Dzień 2

  • Czym jest stan neutralny Pacjenta i dlaczego jest konieczny do Procesu Terapeutycznego?
  • Centrum serca: to etap w którym poznasz kryjące się w tej okolicy emocje oraz struktury anatomiczne współzależne od tego obszaru.
  • Poznasz techniki uwalniania oraz wskazania do ich zastosowania.
  • Osteopatyczny drenaż limfatyczny: Znaczna część naszego ciała to płyny, z których limfą pełni istotną rolę w oczyszczaniu organizmu z substancji przemiany materii po, których usunięciu może rozpocząć się bardziej efektywny proces gojenia się tkanek, dlatego na tym etapie szkolenia poznasz globalny sposób na pracę z limfą po to aby wspomóc układ odpornościowy Pacjenta.
  • Wspólna medytacja otwierająca serce i pozwalająca na pracę również i z tego poziomu.

Dzień 3

  • Jak krąży płyn mózgowo rdzeniowy?
  • Gdzie jest produkowany a gdzie wchłaniany?
  • Centrum gardła: to etap w którym poznasz kryjące się w tej okolicy emocje oraz struktury anatomiczne współzależne od tego obszaru.
  • Poznasz techniki uwalniania oraz wskazania do ich zastosowania.
  • Drenaż zatok żylnych mózgu: procesy metaboliczne mózgowia zależą ściśle od tego jaką drożność ma między innymi układ żył drenujących krew z mózgu dlatego na tym etapie poznasz właściwe zastosowanie technik drenażowych dla układu żylnego mózgu.
  • Drenaż zatok przynosowych: oddech przez nos a tym samym odpowiednia drożność zatok wpływają na równowagę kwasowo-zasadową organizmu co może albo wspierać albo ograniczać zdrowie w człowieku dlatego poznasz sposób na drenaż zatok przynosowych celem optymalizacji ich metabolizmu i gojenia się w razie potrzeby.

Dzień 4

  • Czym jest CV4 i EV3? Jak i kiedy jest stosować?
  • Dowiesz się jak i kiedy wykonać właściwie technikę CV4 i EV3 dla swoich Pacjentów
  • Globalna sesja praktyczna: podczas tej sesji złożysz wszystkie elementy z kursu w jeden proces terapeutyczny tak aby płynnie przenieść go do swojego gabinetu
  • Sesja pytań i odpowiedzi. Choć zazwyczaj pytania się rodzą dopiero w trakcie praktyki będziesz mieć czas na zadanie pytań i otrzymanie indywidualnych wskazówek co do własnej pracy przy użyciu Osteopatii Czaszkowo-Krzyżowej z drugiego modułu.
MODUŁ III

Obejmuje 39 godzin lekcyjnych mieszczących się w czterech dniach szkoleniowych.

Dzień 1

Wprowadzenie

Omówienie celów szkolenia.

Omówienie harmonogramu pracy na najbliższe dni.

Dyskusja – Czas w którym każdy z uczestników będzie mógł podzielić się własnymi wrażeniami wyniesionymi z pracy w gabinecie od ostatniego modułu.

Sesja praktyczna – sesja podczas której będziesz mieć moment na przypomnienie sobie zakresu pracy z pierwszego modułu oraz pogłębienie umiejętności a także zbalansujesz swój własny system tak aby był gotowy i otwarty na dalszą pracę w kolejnych etapach.

Dysfunkcje Sutherlanda: Zbiór możliwych zaburzeń w obszarze chrząstkozrostu klinowo-podstawnego, spośród których wyróżniamy konkretne przesunięcia względem siebie dające określone spektrum zaburzeń. Na tym etapie nauczysz się rozróżniać pary dysfunkcji oraz poddawać je terapii na płytkich jak i głębokim poziomie pracy.

Rodzaje dysfunkcji chrząstkozrostu klinowo – podstawnego jakie opanujesz:

  • dysfunkcja zgięciowa
  • dysfunkcja wyprostna
  • skłon boczny w lewo/prawo
  • torsja kości klinowej w lewo/prawo
  • pionowe naciągnięcie kości klinowej w górę/dół
  • translacja kości klinowej w lewo/prawo
  • kompresja

Część praktyczna będzie prowadzona stopniowo od szczegółu i każdej dysfunkcji z osobna do połączenia wszystkiego w całość tak aby można było spojrzeć na każdą dysfunkcję z osobna i na całość jednocześnie.

Dzień 2

Okolica nosowa i łzowa: w trakcie tej części dowiesz się jak poddawać terapii okolice nosową oraz łzową wraz z instruktorem dotkniesz właściwych tkanek co umożliwi Ci precyzję oraz właściwy kontakt terapeutyczny.

Okolica jarzmowa: i pierwszy kontakt wewnątrz jamy ustnej. Tutaj dowiesz się jak poddawać terapii okolicę jarzmową we właściwy dla niej sposób.

Okolica Szczęk: kości szczękowe to najbardziej rozbudowana kość czaszki trzewnej, która stanowi sąsiedztwo dla oczu nosa oraz posiada zębodoły dla zębów co za tym ma wieloraki wpływ na stan człowieka regionalnie i globalnie. Poświęcimy jej na tym etapie uwagę a Ty nauczysz się rozpoznawać jej dysfunkcje i poddawać je terapii.

Dysfunkcje zgięciowa i wyprostna

Dysfunkcje translacyjne w lewo/prawo

Dysfunkcje torsyjne w lewo/prawo

Wklinowanie

Okolica Lemiesza: często zależna od dysfunkcji szczęk. Posiada jednak również i swoje spektrum możliwych dysfunkcji co nauczysz się rozpoznawać i poddawać terapii.

Dysfunkcje zgięciowa i wyprostna

Dysfunkcje translacyjne

Dysfunkcje torsyjne

Wklinowanie

Kości podniebienne: mają duże znaczenie zwłaszcza przy asymetriach, naukę pracy z nimi umożliwi Ci precyzyjne prowadzenie instruktora co pozwoli Ci jednocześnie na zorientowanie się w postępach leczenia

Dzień 3

Zęby i dziąsła: na tym etapie doświadczysz na sobie oraz nauczysz się jak ogromne znaczenie dla komfortu zgryzu ma terapia więzadeł zębów oraz dziąseł (zwłaszcza po rozległych zabiegach dentystycznych ale i jako terapia napięć emocjonalnych).

Dno jamy ustnej i korzenie języka: na tym etapie dowiesz się: jakie struktury tworzą dno jamy istne oraz gdzie zlokalizowane są korzenie języka. Dodatkowo, nauczysz się poddawać terapii tę okolicę i porównywać ze stanem początkowym.

Rozwijanie powięzi: tutaj pójdziesz o krok dalej i nauczysz się słuchać pociągania tkanek w bardziej dosłownym tego słowa znaczeniu. W Przypadku odcinka szyjnego ma to duże znaczenie zarówno przed jak i po terapii czaszki w zależności od przypadku klinicznego. W trakcie rozwijania powięzi poczujesz interakcje z wewnętrznymi siłami Pacjenta, które prowadzą ciało w kierunku zdrowia.

Dowiesz się czym jest agent terapeutyczny.

Poznasz moment zawarcia powięzi i jego znaczenie w całym procesie.

Dzień 4

Balans sierpa mózgu i móżdżku: po zakończonej pracy na czaszce bywa konieczne zbalansowanie również struktur membranowych czego nauczysz się na tym etapie swojego kształcenia.

Globalna sesja praktyczna: podczas tej sesji złożysz wszystkie elementy z kursu w jeden proces terapeutyczny tak aby płynnie przenieść go do swojego gabinetu.

Sesja pytań i odpowiedzi: choć zazwyczaj pytania się rodzą dopiero w trakcie praktyki będziesz mieć czas na zadanie pytań i otrzymanie indywidualnych wskazówek co do własnej pracy przy użyciu Osteopatii Czaszkowo-Krzyżowej z drugiego modułu.

MODUŁ IV

Obejmuje 39 godzin lekcyjnych mieszczących się w czterech dniach szkoleniowych.

Dzień 1

Wprowadzenie

Omówienie celów szkolenia

Omówienie harmonogramu pracy na najbliższe dni

Dyskusja – Czas w którym każdy z uczestników będzie mógł podzielić się własnymi wrażeniami wyniesionymi z pracy w gabinecie od ostatniego modułu.

Sesja praktyczna – sesja podczas której będziesz mieć moment na przypomnienie sobie zakresu pracy z pierwszego modułu oraz pogłębienie umiejętności a także zbalansujesz swój własny system tak aby był gotowy i otwarty na dalszą pracę w kolejnych etapach.

Stan neutralny pomieszczenia i strefy biodynamiczne – z tej części dowiesz się jakie może mieć znaczenie w całym procesie to co Cię otacza i jak to doprowadzić do stanu wspierającego proces terapeutyczny.

Rozwijanie powięzi – tutaj dowiesz się jakie znaczenie ma rozwijanie powięzi w ludzkim ciele i jak je wykonać skutecznie tak aby prowadziło do pogłębienia procesu terapeutycznego.

Część tę podzielimy na:

  • Rozwijanie powięzi kończyny dolnej
  • Rozwijanie powięzi kończyny górnej

Taki podział zapewni Ci spokojne i systematyczne wyrobienie podstaw dobrych nawyków w pracy.

Dzień 2

Konwergencja, dywergencja, wielkokąty sił Littlejohna, łuki odruchowe neuro-wisceralne – z tej części dowiesz się jakie teoretyczne podstawy stoją za koncepcjami pracy z oponami kręgowymi oraz z samymi korzeniami kręgowymi, a w części praktycznej poznasz sposoby wykorzystania tej wiedzy w praktyce.

Rozwijanie powięzi tułowia – rozwiniesz pracę z kończyn na tułów i dowiesz się jak dostosować ulżenie Pacjenta do rozwijania powięzi tułowia oraz sposoby wykonania tej techniki w maksymalnej ergonomii dla terapeuty i efektywności dla Pacjenta.

Osie równowagi – ta część pokaże Ci jak i dlaczego niektóre z dysfunkcji wciąż wracają oraz jak temu zapobiec i pozwolić organizmowi się zreorientować w przestrzeni.

Dzień 3

Nerwy czaszkowe – część wykładowa w której zapoznasz się z anatomią i funkcją nerwów czaszkowych człowieka.

Teoria poliwagalna – poznasz podstawy teorii Poliwagalnej Stephena Porges’a i dowiesz się jak przełożyć jej zastosowanie na osteopatię czaszkowo-krzyżową.

Ucho – podczas pracy z uchem poznasz sposoby na terapię tego obszaru od zewnątrz do trąbki Eustachiusza.

Twarz i mięśnie zgryzu na tym etapie nauczysz się pracy z mięśniami aparatu stomatognatycznego oraz z tkanką łączną co pozwoli Ci w połączeniu z wcześniej zdobytymi informacjami komplementarnie podjeść do zaburzeń w tym obszarze.

Oko – w tej części dowiesz się jak pracować z mięśniami wewnątrzgałkowymi i zewnątrzgałkowymi oraz z nerwami gałki ocznej czy z ciśnieniem śródgałkowym..

Dzień 4

Nos – poznasz sposoby pracy z nerwami węchowymi i opuszką węchową a także z kością sitową przez którą przechodzą nerwy węchowe.

Na zakończenie tego jak i poprzednich modułów przeprowadzisz sesje która pozwoli Ci nabrać płynności w nabytych technikach tak aby przenieść je do codziennej praktyki.

Sesja pytań i odpowiedzi.

MODUŁ V

Obejmuje 39 godzin lekcyjnych mieszczących się w czterech dniach szkoleniowych.

Dzień 1

Wprowadzenie

Omówienie celów szkolenia.

Omówienie harmonogramu pracy na najbliższe dni.

Dyskusja – Czas w którym każdy z uczestników będzie mógł podzielić się własnymi wrażeniami wyniesionymi z pracy w gabinecie od ostatniego modułu.

Sesja praktyczna – sesja podczas której będziesz mieć moment na przypomnienie sobie zakresu pracy z pierwszego modułu oraz pogłębienie umiejętności a także zbalansujesz swój własny system tak aby był gotowy i otwarty na dalszą pracę w kolejnych etapach.

Wykład: czym są punkty podparcia przestrzenne i czasowe oraz jak pracować z osią czasu podczas terapii tak aby móc pracować z traumą.

Wprowadzenie – czym jest linia środkowa ciała, co wnosi do procesu terapeutycznego postrzeganie linii środkowej ciała i co one znaczą dla Ciała. Dodatkowo, poznasz podstawy etapów rozwoju dziecka.

Sesja praktyczna – przeprowadzisz sesje praktyczną opierając się o rozwój embrionalny z wykorzystaniem punktów podparcia oraz linii środka.

Pępowina i jej znaczenie w ciąży oraz znaczenie odpępnienia – jak pracować z szokiem pępowinowym.

Dzień 2 i 3

Wykład – podstawowe etapy: od narodzin do 7 roku życia.

Czaszka noworodka – jak pracować z dysfunkcjami w obrębie czaszki noworodka tak aby zapewnić jej optymalny i fizjologiczny kształt.

Sesja praktyczna z wykorzystaniem linii czasu od 0 – 7 roku życia.

Serce i płuca – tutaj poznasz podstawy anatomii, funkcji, topografii oraz kontekst emocjonalny, energetyczny serca i płuc. Dowiesz się również jak wykonać terapie z wykorzystaniem wcześniej zdobytych informacji w trakcie sesji praktycznej.

Żołądek, śledziona, trzustka – na tym etapie również poznasz anatomię i podstawowe funkcje tych narządów z ich topografią oraz kontekstami emocjonalnymi a także energetycznymi a w trakcie sesji praktycznej wdrożysz wiedzę w działanie.

Wątroba, pęcherzyk, nerki: to następna grupa narządów jakim poświęcimy czas w trakcie szkolenia. Pochylimy się nad podstawami anatomii funkcji oraz topografii, aspektom emocjonalnym i energetycznym które przekłujesz następnie w praktykę w trakcie sesji praktycznej.

Jelita i narządy płciowe – z podstawami anatomii i funkcji topografii emocji i aspektów energetycznych w ogólnym kontekście stanowić będą dopełnienie pracy z jamą brzuszną w części praktycznej.

Dzień 4

Układ odpornościowy – w części teoretycznej poznasz podstawy anatomii oraz funkcji poszczególnych części składowych układu odpornościowego oraz w sesji praktycznej nauczysz się z nimi pracować na ludzkim ciele.

Globalna sesja praktyczna: podczas tej sesji złożysz wszystkie elementy z kursu w jeden proces terapeutyczny tak aby płynnie przenieść go do swojego gabinetu.

Sesja pytań i odpowiedzi.

MODUŁ VI

Obejmuje 39 godzin lekcyjnych mieszczących się w czterech dniach szkoleniowych.

Dzień 1

  • Wprowadzenie
  • Omówienie celów szkolenia
  • Omówienie harmonogramu pracy na najbliższe dni
  • Dyskusja – Czas w którym każdy z uczestników będzie mógł podzielić się własnymi wrażeniami wyniesionymi z pracy w gabinecie od ostatniego modułu.
  • Sesja praktyczna – sesja podczas której będziesz mieć moment na przypomnienie sobie zakresu pracy z pierwszego modułu oraz pogłębienie umiejętności a także zbalansujesz swój własny system tak aby był gotowy i otwarty na dalszą pracę w kolejnych etapach.
  • Blizna – blizna a autonomiczny układ nerwowy, jak pracować z blizną oraz układem autonomicznym.
  • Trauma – czym jest trauma i jak z nią pracować, znaczenie pytań oraz wewnętrznych zasobów Pacjenta, jakie są objawy uwalniania traumy z ciała? Jak poradzić sobie z pracą jednocześnie prowadząc dialog? Co kiedy Pacjent wychodzi z dużej traumy? Odpowiemy sobie na te pytania w części teoretycznej i przejdźmy stopniowo do praktyki żeby pozwolić sobie doświadczyć takiej pracy w parach.

Dzień 2

Emocje – jak z nimi pracować? Czynniki modalne, obraz, dźwięk, kinestezja, praca z konfliktami emocjonalnymi z wykorzystaniem linii czasu.

Część teoretyczna i praktyczna dotycząca pracy z: zasobami, stanami oraz punktami mocy. Dowiesz się jakie znaczenie ma narracja słowna terapeuty w terapii i jak ją wykorzystać dla dobra Pacjenta.

Whoelness Process: przedstawię teorię i praktykę.

Wspólna medytacja.

Dzień 3

Traumy przeniesione: systemy przekonań, praca w polu przodków, praca w osi czasu – w tej części teoretycznie i praktycznie poruszymy podstawy wcześniej wymienionych aspektów tak aby móc rozpocząć pracę z często bardzo odległymi przyczynami przyczyn.

Doświadczenia duszy: miłość, strach, kara, nagroda, karma – jak do tego wszystkiego podjeść? We wspólnej dyskusji teoretycznej i praktycznej sprawdzimy czy jest jeszcze coś do eksploracji poza naszym światem codzienności z jego zwykłym sensem i znaczeniem.

Praca ze sobą i dla siebie – tutaj poruszysz to co dla Ciebie osobiście jest ważne w teraźniejszości i przyszłości w obszarach takich jak: cele/marzenia, miłość i relacje sprawy małe i wielkie – praca własna.

Dzień 4

Co blokuje ciało – nawiązanie do ostatniej sesji poprzedniego dnia – w sesji praktycznej z wykorzystaniem całej wiedzy zdobytej do tej pory pracując w parach będziesz mogła/mógł opracować ze swoimi tematami które są dla Ciebie najistotniejsze i sprawdzić co Cię trzyma przed ich realizacją ze strony ciała a jako terapeuta nauczysz się wspierać swoich Pacjentów w ich dążeniu do samorealizacji i spełnienia.

Sesja praktyczna zbierająca w całość informacje z całego szkolenia od początku do końca z użyciem wszystkich narzędzi jakich się nauczyłaś/eś przez całe szkolenie.

Sesja pytań i odpowiedzi.

Recenzje:

Udział w Rocznej szkole terapii czaszkowo-krzyżowej to jedna z najlepszych decyzji rozwojowych, jakie podjęłam. Czuję ogromną wdzięczność za przestrzeń, w której mogę zdobywać rzetelną i głęboką wiedzę, ale też na nowo odkrywać siebie – jako terapeutkę i jako człowieka. Każde spotkanie to nie tylko nauka technik, ale też uważność, empatia i pełna troski atmosfera. Czuję się zaopiekowana i wspierana na każdym etapie tej drogi. Wiem, że ta wiedza nie pozostanie tylko teorią – już teraz widzę, jak wiele wnosi do mojej codziennej pracy w gabinecie. Z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że to szkolenie daje narzędzia, które realnie zmieniają jakość terapii i wspierają moje relacje z małymi pacjentami i ich rodzinami.

– Dominika Wojnarowska, Fizjoterapeutka dziecięca z Kobyłki

Jako absolwentka 6-modułowej terapii czaszkowo-krzyżowej mogę powiedzieć jedno: to był najlepszy kurs, w jakim uczestniczyłam!
Prowadzący z niesamowitą wiedzą, ogromnym doświadczeniem, sercem na dłoni — osoba, która wie i czuje więcej, niż nam się wydaje
😊
Atmosfera w trakcie zajęć, organizacja, przekąski – wszystko na bardzo wysokim poziomie.
Uczestnicy – obcy ludzie, jednak miałam wrażenie, że znamy się od lat i pasujemy do siebie jak elementy układanki
😌

Terapia czaszkowo-krzyżowa była początkiem całkiem nowej dla mnie drogi — sposobu myślenia, pracy, a przede wszystkim postrzegania pacjenta. Niebawem kolejne szkolenia u Marcina i z pewnością nie ostatnie ❤️ Polecam każdemu, bo naprawdę warto! 🥰

– Kamila Olszewska, Terapeutka Czaszkowo-Krzyżowa i Fizjoterapeutka z Zielonej Góry

Polecam kurs osteopatii kranio-sakralnej. Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę i wejść na inny poziom odczuwania pacjenta to jest doskonałe miejsce. Doskonałe miejsce aby poszerzać swoje umiejętności.  Z całego serca polecam KursyOsteopatyczne.pl Organizacja pełna profesja. Wszystko dopięte ma ostatni guzik. Dziewczyny otwarte i zawsze chętne do pomocy.

– Ewelina Laskowska, fizjoterapeutka z Warszawy

Miałam przyjemność uczestniczyć w kursie osteopatii czaszkowo-krzyżowej prowadzonym przez Marcina Pochojkę i muszę powiedzieć, że było to doświadczenie, które otworzyło mnie na zupełnie nowe sposoby odczuwania, widzenia i słyszenia ciała. Kurs ten nie tylko dostarczył mi ogromnej dawki wiedzy teoretycznej, ale również umożliwił praktyczne zastosowanie zdobytych umiejętności. Szczególnie cenię sobie uwrażliwienie na czytanie sygnałów z ciała, które pomagają w lepszym rozumieniu i odczuwaniu stanu pacjenta. Marcin Pochojka jako prowadzący kurs okazał się być nieocenionym źródłem wiedzy i inspiracji. Jego doświadczenie, profesjonalizm i sposób przekazywania wiedzy sprawiły, że kurs był nie tylko edukacyjny, ale także bardzo motywujący. Możliwość praktykowania terapii na sobie była bezcenna i pozwoliła mi na głębsze zrozumienie i zastosowanie technik osteopatycznych. Z całego serca polecam kursy prowadzone przez Marcina Pochojkę każdemu, kto pragnie pogłębić swoją wiedzę i umiejętności w dziedzinie osteopatii czaszkowo-krzyżowej. To doświadczenie, które naprawdę zmienia perspektywę i otwiera nowe drzwi w pracy z ciałem pacjenta.

– Katarzyna Mróz, Terapeutka Czaszkowo-krzyżowa z Zielonej Góry

Szkolenie dosłownie zmieniające życie! Dużo teorii rozjaśniającej, merytorycznej wiedzy i jeszcze więcej praktyki. Prowadzący zawsze pomocny i tłumaczący procesy w dogłębny sposób. Dodatkowo tworzący taką atmosferę na kursie, aby każdy czuł się bezpiecznie i komfortowo. Zdecydowanie polecam!”

– Eliza Wesołowska, Psycholog i Terapeutka Czaszkowo-krzyżowa z Wrocławia

Dołącz do szkoły

Liczba miejsc jest ograniczona.

👇 Kliknij poniżej i zarezerwuj miejsce: